Bruger din virksomhed endnu ikke markedsføring på facebook? Så lad os bruge dette indlæg til at fortælle dig, hvorfor det kan være en rigtig god investering at begynde på det. Der er nemlig flere gode grunde til lige netop at vælge facebook som platformen at markedsføre sig på.
Markedsføring på facebook – derfor!
Hvis du som virksomhed eller erhvervsdrivende endnu ikke rigtigt gør dig i at markedsføre dig online, så er det på tide at komme i gang. De online medier har nemlig vundet større og større indpas de senere år. Og selvom traditionelle medier som TV, magasiner og udendørs plakater stadig bruges, så er de online bare vigtige også at huske. For at starte et sted, så start med markedsføring på facebook. Facebook er nemlig stadig et af de største sociale medier, og det mest benyttede i Danmark.
Selvom Instagram og Tiktok også er blevet store, så er det altså stadig primært blandt den yngre målgruppe. Facebook tilgengæld, har en meget bred brugerskare rent aldersmæssigt, når det kommer til det danske publikum. Derfor kan det som virksomhed også godt betale sig at have en stor del af sin markedsføring på facebook. Selvfølgelig er det essentielt at vide hvem din egen målgruppe er og hvor de primært opholder sig, men sandsynligheden for at de på den ene eller den anden måde benytter facebook er rigtig stor.
Investér og få igen
Man kan sige at det selvfølgelig er et sats at betale for at få annoncer op på facebook eller andre sociale medier. Sådan ser du det måske specielt hvis du ejer en mere traditionelt drevet virksomhed. Dog ved du som virksomhedsejer sikkert også at entreprenørskab nogle gange handler om at satse. Dog taler vi stadig forretning, så selvfølgelig skal det ikke foregå lige som i et casino. I dette tilfælde er vi faktisk så priviligerede at kunne finde en masse brugbar information rundt omkring på nettet.
Det kan bestemt godt betale sig at sætte sig ind i nogle tal og statistikker før du går i gang. Du kan også få et webbureau til at hjælpe dig med din markedsføring på facebook. De specialiserer sig nemlig i digitale medier og markedsføring herpå. Hvis du ikke vil tage et for stort skridt, så opret en enkelt annonce og betal det beløb du mener er passende. Facebook giver dig et estimat på hvor mange du når ud til alt efter hvilket beløb du betaler. Du kan desuden oprette flere præferencer som geografisk placering, aldergruppe, interesser osv.